1

Salam Lebaran 2009...


Di saat dan ketika ini, Unisel yang lumrahnya serba meriah, kini kian sepi.
Keheningan bagaikan mengisi setiap sudut ceruk benuaku..
Lebaran yang tiba menjemput setiap jiwa kampus untuk pulang ke kampung..
Bersama merayakan Aidil Fitri yang bakal tiba tak lama lagi...
Namun, aku masih disini..
Masih lagi terikat dengan tanggungjawabku sebagai pelajar..
Ujian yang bakal berlangsung esok, kini bagai di pinggir ingatanku...
Hakikatnya, hanya jasad yang tersisa disini..
Hatiku kini jauh... jauh sekali...
Aku rindu...
Rindu pada keluarga...
Rindu pada kampung halaman...
Rindu pada mak abah...
Rindu pada ayam kampung...
Rindu pada kasih yang telah tiada...
Rindu pada mereka yang telah pergi...
Rindu pada mereka yang senantiasa di hatiku..

Itulah hakikatnya.. aku rindu..
Maka di kesempatan ini, sementara masih bernafas..
Sementara masih dipinjamkan nyawa ini..
Sementara hayat dikandung badan..
Izinkan aku memohon maaf dari rambut hingga hujung kaki..
Maaf andai kata terkasar bahasa, terguris jiwa, terluka hati...
Maaf zahir batin buat semua yang aku kenali...
Moga aidilfitri 2009 mengukukuhkan ikatan kita sesama umat...

Salam lebaran buat seluruh umat Islam di setiap pelusuk dunia...


yang ikhlas,
nisa.. 9.53pm -16/9/09-

1 comments:

MUhammad SHAhimi aRIFFfin(mushariff) said...

salam lebaran...

indah bicara tepati kata..
hanya nak ucap slamat ari raya...

maap zahir n batin...

Post a Comment